Το Χρήμα και η σημασία του στην Εκπαίδευση

Σταμάτη Π. Γαργαλιάνου Περίληψη Σ’ αυτό το άρθρο αναλύεται η ειδική περίπτωση της Οικονομίας και του Χρήματος, σε πολύ απλό επίπεδο, με στόχο να βοηθήσουμε τους αυριανούς πολίτες να ενταχθούν ομαλότερα στο κοινωνικό σύνολο και να γνωρίζουν βασικές οικονομικές έννοιες, ώστε να μην κάνουν λάθη ως ενήλικες. Εννοείται ότι αυτό ισχύει και για άλλες κοινωνικέςContinue reading “Το Χρήμα και η σημασία του στην Εκπαίδευση”

Ποσότητα και ποιότητα διδασκαλίας βάσει μαθηματικών εξισώσεων: Διαδρομή από τα Αμφιθέατρα του Πανεπιστημίου έως τα Δημοτικά ή Νηπιαγωγεία

Σταμάτης Γαργαλιάνος ΕισαγωγήΟι καθηγητές διδασκαλίας δράματος στα Πανεπιστήμια γνωρίζουν ότι τα μαθήματά τους πρέπει να προσανατολίζονται σε δύο συγκεκριμένες ηλικίες: το ένα των μαθητών ηλικίας 18 έως 25 ετών (μερικές φορές περισσότερο από αυτό) και το άλλο των νέων μαθητών στα δημοτικά σχολεία. Το πρώτο επίπεδο διδασκαλίας (ηλικίας 18 έως 25 ετών) προσφέρεται στους φοιτητέςContinue reading “Ποσότητα και ποιότητα διδασκαλίας βάσει μαθηματικών εξισώσεων: Διαδρομή από τα Αμφιθέατρα του Πανεπιστημίου έως τα Δημοτικά ή Νηπιαγωγεία”

Βασικές διαστάσεις της Αρχιτεκτονικής: Μελέτη της σχέσης Θεάτρου και Εικαστικών

Σταμάτης Γαργαλιάνος Εισαγωγή Οι δυο αυτές Τέχνες «συνεργάζονται» αναγκαστικά γιατί όλες σχεδόν οι παραστάσεις ανεβαίνουν ενώπιον ενός σκηνικού και με τους ηθοποιούς να φορούν κοστούμια, δηλαδή με έργα εικαστικά στο σύνολό τους. Έστω κι αν μερικές παραστάσεις δεν χρησιμοποιούν τέτοια δημιουργήματα (οι λεγόμενες «αφαιρετικές» ή και «φτωχές» παραστάσεις) το εικαστικό μέρος υπάρχει πάντα, γιατί οContinue reading “Βασικές διαστάσεις της Αρχιτεκτονικής: Μελέτη της σχέσης Θεάτρου και Εικαστικών”

Η Δυναμική του θεάτρου στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών

Σταμάτης Π. Γαργαλιάνος Εισαγωγή Τη θέση του παιχνιδιού στη γειτονιά και την αλάνα φαίνεται να έχουν πάρει τα τελευταία χρόνια οι θεατρικές ομάδες για παιδιά και τα προγράμματα θεατρικής εκπαίδευσης για μικρές ηλικίες. Τα οφέλη της θεατρικής εκπαίδευσης στα παιδιά είναι πολλά. Το Θέατρο κατευνάζει διάσπαση προσοχής και επιθετικότητα. Όπως επισημαίνει η θεατρολόγος, προϊσταμένη τουContinue reading “Η Δυναμική του θεάτρου στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών”

Γνωσιολογικά και καλλιτεχνικά εφόδια εκπαιδευτικών σε σχολικό και ακαδημαϊκό περιβάλλον: η περίπτωση των θεατρικών παραστάσεων

Σταμάτης Γαργαλιάνος – Δέσποινα Καλαϊτζίδου – Δήμητρα Τσιάκα Περίληψη Το άρθρο αυτό εξετάζει και αναλύει τα γνωσιολογικά εφόδια των εκπαιδευτικών που έχουν σε σχολικό περιβάλλον ή να εκπαιδεύουν τους μαθητές/φοιτητές τους με στόχο να οργανώνουν θεατρικές δραστηριότητες. Μελετά τα εφόδια με τα οποία «οπλίζονται» στη διάρκεια των σπουδών τους μέσω των μαθημάτων, αλλά και όσαContinue reading “Γνωσιολογικά και καλλιτεχνικά εφόδια εκπαιδευτικών σε σχολικό και ακαδημαϊκό περιβάλλον: η περίπτωση των θεατρικών παραστάσεων”